N-OPTIMOX. Primera planta de demostració de la tecnologia PANAMMOX aplicada al tractament de lixiviats d'abocador

L’empresa CESPA i LEQUIA-UdG formen el primer consorci a nivell mundial que ha aplicat el procés PANAMMOX® per la eliminació de nitrogen present en els lixiviats d’abocador. L’etapa a desenvolupar per obtenir una planta a escala industrial d’aquest procés es demostrar la seva viabilitat a través de l’operació d’una planta semi-industrial.

La problemàtica que es pretén resoldre mitjançant el projecte N-OPTIMOX afecta a la gestió actual de dipòsits controlats, no només en l’àmbit nacional sinó també internacionalment. En aquest sentit els resultats obtinguts en aquest projecte es podran utilitzar en tots aquells abocadors en els que sigui necessària l’aplicació d’un procés de tractament de lixiviats. D’aquesta manera s’obrirà un nou mercat d’actuació a on a part del beneficis econòmics, es disminuirà l’impacte mediambiental dels actuals processos de tractament d’aquests efluents.

• Inici: 2011
  • Durada: 36 mesos