Membrane-based systems for water reuse: influence of micropollutants on membrane fouling

El projecte s'emmarca dins de les estratègies per a la reutilització d'aigües domèstiques i suposa la unió d'esforços de quatre grups de recerca i dues empreses. L'objectiu principal és contribuir a l'estudi de viabilitat d'aplicació de sistemes que combinen bioreactors de membrana i osmosi inversa per la depuració d'aigües domèstiques de cara a la seva reutilització. En aquest sentit, és molt important l'eliminació dels microcontaminants (restes de productes cosmètics, farmacèutics, pesticides) que aquestes aigües poden contenir i que serien retornats al medi ambient conjuntament amb l'aigua depurada de no ser eliminats. En el projecte s'estudiarà la retenció dels microcontaminants mitjançant osmosi inversa, i l'efecte que aquests poden tenir  en el comportament de la  flora micorbiana dels bioreactors i en la formació del biofilm. Finalment, els resultats del projecte i el coneixement generat ha de permetre desenvolupar un sistema per monitoritzar i controlar l'embrutiment de les membranes, afavorint així l'aplicació industrial d'aquestes tecnologies.

• Inici: 2011
  • Durada: 18 mesos
  • Ajut LEQUIA: 10.000 Euros
  • Organisme finançador: AGAUR (Generalitat de Catalunya)