STREAMES (STream REAch Management, an Expert System) Human effects on nutrient cycling in fluvial ecosystems: The development of an Expert System to assess stream water quality management at reach scale.

La degradació de la qualitat de l'aigua dolça degut a l'augment de la càrrega de nutrients és un problema rellevant que les administracions han d'afrontar. Aquest problema ha esdevingut especialment crític en els països mediterranis degut a l'escassetat d'aigua. El projecte vol avaluar la capacitat d'auto-purificació dels corrents contaminats i examinar els mecanismes per a control·lar-los. Partint de la informació disponible sobre les fonts de nutrients i els processos biològics associats, i dels coneixements de gestors experts, es proposa desenvolupar un sistema expert. Aquest sistema, el resultat principal del projecte, serà un software user-friendly que proposarà estratègies per esmorteir els problemes de la qualitat de les aigües.

• Inici: 2001
  • Durada: 36 mesos
  • Ajut LEQUIA: 136.583 Euros
  • Organisme finançador: European Commission