CLONIC. Eliminació biològiica del nitrogen de lixiviats d'abocador amb la tecnologia Sharon-Anammox.

L'objectiu principal del projecte CLONIC és demostrar la viabilitat tècnica, econòmica i mediambiental de diversos processos en el tractament de lixiviats d'abocador. En concret:

• Demostrar l'eficàcia i els beneficis mediambientals del tractament de lixiviats d'abocador a través del procés SHARON-ANAMMOX. Definir els paràmetres operacionals en aquest cas particular.
  • Demostrar l'eficàcia i els beneficis mediambientals del tractament de lixiviats d'abocador a través d'una tècnica d'assecat tèrmic.
  • Demostrar la viabilitat tècnica i econòmica de combinar tots dos processos (SHARON-ANAMMOX i assecat tèrmic) per al tractament i la gestió dels lixiviats d'abocador, així com els seus beneficis mediambientals.

• Inici: 2003
  • Durada: 47 mesos
  • Ajut LEQUIA: 213.000 Euros
  • Organisme finançador: EC - DG Environment