OMBReuse - Osmotic membrane bioreactor for water reuse

El projecte OMBReuse vol optimitzar els bioreactors de membrana osmòtica (OMBR) per fer-los econòmicament atractius i assegurar una qualitat d’aigua potable que compleixi amb els paràmetres de qualitat vigents en un esquema de reutilització. Els bioreactors s’avaluaran experimentalment a través de tres eixos: a) optimització dels processos d’operació a través de l’assaig de noves membranes i la implementació de pressió hidràulica, (b) modelització del destí de contaminants emergents en OMBR i comparació amb els estàndards de bioreactors de membrana, (c) desenvolupament d’eines de monitorització i control per optimitzar l’operació i la neteja. En paral·lel, es desenvoluparà un model econòmic i eines de decisió que integraran el rendiment operacional, la qualitat de l’aigua i els costos per definir una integració òptima dels OMBR en un esquema de tractament d’aigua.

• Inici: 2015
  • Durada: 24 mesos