SSAMBRA – Strenghtening Smart Air MBR Applications

Els bioreactors de membrana (BRM) han substituït els decantadors secundaris convencionals de les plantes depuradores d’aigües residuals per processos amb micro o ultrafiltració. Aquesta innovació tecnològica millora la qualitat de l’aigua tractada però també és la causant d’un augment significatiu dels costos d’explotació. L’Smart Air MBR és un sistema de control automàtic d’aeració en temps real capaç d’assolir fins a un 22% d’estalvi energètic en els bioreactors de membrana. El sistema, que va ser desenvolupat pels investigadors del LEQUIA i patentat per la Universitat de Girona i l’empresa GS INIMA Environment S.A., ha estat validat a escala real a la depuradora de La Bisbal d’Empordà (Girona).

El projecte SSAMBRA vol ampliar les aplicacions de l’Smart Air MBR® i disminuir tant el consum energètic com l’embrutiment o fouling. El projecte, de dos anys de durada, es desenvoluparà a la planta de l’empresa Polymem a Toulouse (França) i als laboratoris del LEQUIA a Girona. Polymem és un fabricant francès de membranes orgàniques per al tractament de l’aigua.

Els objectius principals del projecte són:

• Implementar i comparar el sistema Smart Air MBR® en diferents configuracions i marques de membranes per al tractament d’aigües residuals urbanes i industrials.
  • Demostrar l’alta fiabilitat i robustesa del sistema de control a través de nou coneixement i regles de control que poden ser adaptades a qualsevol configuració de membranes per al tractament d’aigua.
  • Avaluar la nova membrana fabricada pel que fa a la mitigació del fouling i a la reducció de costos.
  • Participar en conferències i congressos nacionals i internacionals per difondre les avantatges i possibilitats del sistema Smart Air MBR® tant a la comunitat científica com al món empresarial de l’àmbit del tractament d’aigua.

• Inici: 2015
  • Durada: 24 mesos