Dr. Sebastià Puig Broch

Professor Associat "Serra Húnter"

Temes de recerca

El canvi climàtic i l'esgotament futur dels recursos són dos dels reptes ambientals més importants als quals la humanitat s'ha hagut d'enfrontar. La meva proposta és donar una segona oportunitat a efluents d'aigua contaminada i de diòxid de carboni recalcitrant:

La recuperació d'aigua és una necessitat, no un desig. L'aigua i l'energia són dos recursos interrelacionats, la demanda dels quals s'espera que s'incrementi en les properes dècades. L'objectiu d'aquesta línia de recerca és dilucidar les interaccions bio-electroquímiques entre microorganismes per a la bioremediació d'aigües contaminades.

Reciclatge de bioelectrocarboni: dels gasos d'efecte hivernacle a productes químics amb valor afegit. L'objectiu d'aquesta línia de recerca és desenvolupar els conceptes de resiliència i de sostenibilitat en les biorefineries amb reaccions basades en l'acció dels electrons per a l'obtenció de productes químics (biocombustibles, compostos químics). L'electricitat és renovable i el diòxid de carboni recalcitrant de fonts industrials.

Paraules clau: bioreciclatge, electrobioremediació, biotecnologia ambiental, electrosíntesi microbiana, recuperació d'aigua.

ORCID: 0000-0003-2995-1443

Cercar membres