Més de 120 persones assisteixen a la jornada tècnica del projecte SHOWW sobre el tractament i la gestió de les aigües residuals

L’objectiu principal era divulgar diverses solucions de projectes exitosos del programa LIFE, l’instrument financer de la UE per la protecció del medi ambient.

El Laboratori d’Enginyeria Química i Ambiental de la Universitat de Girona (LEQUIA) ha dut a terme un estudi per, d’una banda, identificar les necessitats principals en el tractament i la gestió de les aigües residuals a Catalunya i a Espanya i, de l’altra banda, seleccionar projectes LIFE exitosos capaços de donar-hi resposta. Alguns d’aquests projectes van ser presentats al Parc Científic i Tecnològic de la UdG el passat 7 de febrer, en un acte que va aplegar més de 120 persones procedents principalment del món acadèmic i industrial, però també d’associacions i de l’Administració Pública.

L’acte, que va ser organitzat pel grup de recerca LEQUIA i les organitzacions italianes DICEA, UTILATIS i PHYSIS, forma part del pla de difusió del projecte europeu SHOWW (puShing aHead with field implementatiOn of the best fitting WasteWater treatment and management solutions), també finançat a través del programa LIFE. Val a dir que el LIFE és l’instrument financer de la Unió Europea per a la conservació i la protecció del medi ambient i la natura, i que des del 1992 ha cofinançat més de 3.900 projectes (300 en l’àmbit de l’aigua) amb una contribució total aproximada de 3.1 bilions d’Euros.

El programa reunia diversos experts internacionals: els Drs. R. Gori i F. Santori (Universitat de Florència), M. Picavet (Colsen), H. V. Veldhuizen (Water schap Vallei en Veluwe), la Dra. P. Grau (CEIT), la Dra. E. Vilanova (Amphos 21), el Dr. J. Mata (Universitat de Barcelona) i J. Porro, i els Drs. J. Comas, J. Colprim, M. Poch, A. Anfruns del LEQUIA. Algun dels temes que es van tractar són la reutilització d’aigües residuals industrials, la minimització de la producció de fangs, l’eliminació i recuperació de fòsfor, o l’eliminació de contaminants emergents. La jornada es va clausurar amb una interessant taula rodona que va debatre la relació existent entre els diferents actors implicats en el tractament i la gestió de les aigües residuals, i la necessitat de buscar fórmules col·laboratives per d’invertir més en R+D+I.

info.lequia@udg.edu