N-OPTIMOX. Primera planta de demostració de la tecnologia PANAMMOX® aplicada al tractament de lixiviats

El projecte N-OPTIMOX suposarà la primera experiència a nivell mundial d’una aplicació pre-industrial del procés PANAMMOX® per a la eliminació de nitrogen amoniacal present en els lixiviats d’un abocador controlat. Aquest pas representarà un important avenç tecnològic cap a la optimització, econòmica i mediambiental, del tractament de lixiviats i la seva aplicació abans de fer el desenvolupament industrial.

L’empresa CESPA y LEQUIA-UdG formen el primer consorci a nivell mundial que ha aplicat el procés PANAMMOX® per la eliminació de nitrogen present en els lixiviats d’abocador. L’etapa a desenvolupar per obtenir una planta a escala industrial d’aquest procés es demostrar la seva viabilitat a través de l’operació d’una planta semi-industrial.

La problemàtica que es pretén resoldre mitjançant el projecte N-OPTIMOX afecta a la gestió actual de dipòsits controlats, no només en l’àmbit nacional sinó també internacionalment. En aquest sentit els resultats obtinguts en aquest projecte es podran utilitzar en tots aquells abocadors en els que sigui necessària l’aplicació d’un procés de tractament de lixiviats. D’aquesta manera s’obrirà un nou mercat d’actuació a on a part del beneficis econòmics, es disminuirà l’impacte mediambiental dels actuals processos de tractament d’aquests efluents.