L'Aigua en xarxa: trenta-tres programes de divulgació en l'àmbit de l’aigua

El passat 8 de juliol el Dr. Manel Poch va ser el darrer convidat de “L’Aigua en xarxa”, un espai radiofònic de divulgació en l’àmbit de l’aigua impulsat pel LEQUIA i que ha estat possible gràcies al suport de la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya.

L’espai radiofònic “L’Aigua en xarxa” va néixer amb l’objectiu de divulgar diversos aspectes relacionats amb l’aigua i el seu tractament. Amb una freqüència setmanal, s’ha emès des de l’octubre del 2012 i fins el passat 8 de juliol  dintre dels magazins “La Tarda” i “Girona Ara” de l’emissora La Xarxa Freqüència Girona (92.7 FM), tots dos presentats per Eduard Cid.

El format, una entrevista de 10 minuts, ha permès donar a conèixer de manera fresca i atractiva diversos temes relacionats amb l’aigua a un públic no especialitzat. Un dels trets més característics ha estat voler donar veu a professionals diversos, procedents tant del món acadèmic com l’empresarial, l’associatiu, el de l’Administració pública o, fins i tot, l’artístic. També cal destacar el pes que s’ha donat a la divulgació de la recerca a casa nostra i l’apropament a la seva cara més humana – amb entrevistes no només a investigadors consolidats sinó també a quatre estudiants de doctorat i a una gestora de projectes.

Pel que fa als temes tractats, val a dir que han estat molts i molt diversos. A tall d’exemple, hem analitzat les particularitats físiques de la molècula d’aigua; hem fet un recorregut al llarg de tot el cicle urbà de l’aigua amb representants d’estacions potabilitzadores i de sanejament; hem parlat de la contaminació per nitrats, per medicaments o per espècies invasores; hem relacionat les pautes de consum d’aigua amb elements socio-econòmics; hem conegut instruments de mesura de l’impacte d’aquest consum com ara la petjada hídrica; i hem presentat les alternatives de regeneració i reutilització a través de casos reals.

El programa, que ha rebut el suport de la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, arriba a la seva fi. Però les 33 entrevistes romanen i són accessibles a través del blog que hem anat construint. Des del LEQUIA, us donem les gràcies a tots els que l’heu fet possible!

Search news

Laboratory of Chemical and Enviromental Engineering