Escola d'Estiu del Campus Aigua: Reptes de R+D+I i Oportunitats Professionals del Sector de l'Aigua

Lloc: Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona, edifici Giroemprèn.

Data: 29 de juny – 3 de juliol de 2015

Horari: Dilluns, dimarts, dimecres i divendres de 9 a 14 h i dijous de 9 a 18 h

Preu: 60€

Places: 25

Objectius

El curs vol proporcionar una visió global sobre les diverses problemàtiques que presenta la gestió de l'aigua i les solucions tecnològiques que s’estan desenvolupant per donar-hi resposta. L’alumne visitarà els principals centres i instituts de recerca i algunes empreses del sector per conèixer les instal·lacions, línies de recerca i projectes de R+D+I que s’hi desenvolupen, les oportunitats de realitzar el doctorat en aquestes entitats, i l’oferta formativa especialitzada (màsters i postgraus) que ofereix el Campus UdG-Aigua. Al mateix temps, adquirirà una visió sobre les empreses i perfils de treball que s’ofereixen dins del sector.

Al final del curs l’alumne haurà examinat de prop la metodologia de treball que utilitzen les entitats del sector per donar solucions integrades al cicle de l’aigua, tant des de la perspectiva professional com de la d'investigació, i haurà pogut interaccionar amb professionals i experts del sector. A més, haurà adquirit un coneixement sobre els diferents agents, públics i privats, que treballen per a una millor gestió del cicle de l’aigua.

En definitiva, aquest curs ha de permetre als assistents obtenir una visió global del sector per orientar la seva carrera professional cap a un àmbit concret del ventall d’opcions que ofereix el sector de l’aigua.

A qui s’adreça

Està especialment dirigit a graduats en Ciències Ambientals, Química, Biologia, Biotecnologia, Geologia, Farmàcia, Enginyeria Química, Enginyeria Industrial, Enginyeria Agrària i altres estudis afins que tinguin interès en conèixer projectes i centres de R+D+I de l’àmbit de l’aigua. També poden inscriure-s’hi estudiants que hagin completat el 75% dels graus anteriorment mencionats o afins.

Programa i inscripcions

El programa inclou visites a grups universitaris de la Universitat de Girona (LEQUIA i VICOROB); centres i instituts de recerca com l’ICRA, el CEAB-CSIC i el IDAEA-CSIC; i empreses com ACCIONA Agua i ADASA. També cal destacar una sessió introductòria sobre els reptes actuals de la gestió de l’aigua a càrrec d’experts reconeguts i representants d’institucions i entitats del sector com l’Agència Catalana de l’Aigua, el Catalan Water Partnership o el Consorci d’Aigües Costa Brava. El dia 29 de juny el LEQUIA oferirà un taller de recuperació de recursos d’aigües residuals en el qual es presentaran alguns dels principals projectes i línies de recerca del grup.

El programa complert i la informació sobre inscripcions es poden trobar al web: http://www.fundacioudg.org/escola-drestiu-del-campus-aigua-reptes-de-rdi-i-oportunitats-professionals-del-sector-de-laigua.html

Additional Info

Laboratory of Chemical and Enviromental Engineering