Taller de tastos d'aigües a Girona per celebrar el Dia Mundial de l'Aigua 2015

Vine a celebrar el Dia Mundial de l’Aigua i a gaudir de l’aigua de Girona amb  nosaltres!

Farem un taller de tastos (taste testing), aprendrem què és la gestió intel·ligent de l’aigua, i coneixerem l’estat de l’aigua al món i la situació dels 783 milions de persones que no tenen accés a l’aigua de l’aixeta.

L´aigua de Girona

L’aigua de l’aixeta de Girona és de molt bona qualitat. S’origina a la neu dels Pirineus i arriba a Girona a través del riu Ter. Després de passar per una planta potabilitzadora és sotmesa a una sèrie de controls i processos per assegurar que és potable i que compleix amb les normatives sanitàries europees i mundials. Experts de l’estranger que han vingut a la nostra ciutat han dit que l’aigua de l’aixeta de Girona és comparable a les millors aigües del món: l’aigua de Girona, per exemple, és molt semblant a la de Nova York, coneguda a nivell mundial per la seva bona qualitat.

Amb la gran quantitat de plàstic produït per l’aigua embotellada, és molt millor i més econòmic per al medi ambient beure aigua de l’aixeta. Amb l’aigua de l’aixeta no ens cal utilitzar camions ni combustibles fòssils per al seu transport. En aquest tríptic podràs trobar altres raons per consumir aigua de l’aixeta:http://www2.girona.cat/documents/11622/207327/triptic_tan_clar_aigua.pdf

L’empresa Aigües de Girona, Salt i Sarrià de Ter S.A. utilitza una tecnologia intel·ligent (Smart) per gestionar la xarxa d’aigua amb dades geoespacials, telemetria, i sensors per detectar pèrdues d’aigua i reduir el consum energètic i les emissions de gasos d’efecte hivernacle.

En el sector mundial de l’aigua Girona és coneguda per ser una potència en el recerca del cicle de l’aigua complert, amb grups de recerca universitaris com el LEQUIA, l’Institut Català de Recerca de l’Aigua (ICRA) i experts internacionals. A més, a Girona hi té la seva seu el Clúster Català de l’Aigua.

Els ciutadans de Girona podem estar molt orgullosos de l’aigua de l’aixeta de Girona i del seu cicle urbà complert. Sense un riu Onyar sa, la ciutat no podria sobreviure econòmicament.

Lloc: Plaça de la Independència, Girona

Data i hora: Dissabte 11 d'abril de 2015 a les 12:30h

Activitat adreçada a tots els públics

Patrocinadors:

Ajuntament de Girona