APLICACIÓ DE LA PETJADA DE CARBONI I LA PETJADA HÍDRICA ALS SECTORS TURÍSTIC I AGROALIMENTARI

Avui en dia, i degut a la importància que han guanyat en els últims anys els temes relacionats amb el canvi climàtic, cada cop és més important conèixer i intentar reduir les emissions de Gasos d’Efecte Hivernacle (GEH) i el consum d’aigua.

La petjada de carboni és el càlcul de la totalitat d’emissions GEH, que es generen de forma directa o indirecta en una activitat, un procés, organització , de forma individual... El resultat que s’obté amb el càlcul és , normalment, en Tn de CO2 eq i permet fer una avaluació de les emissions generades, per tal de poder fer les accions pertinents per disminuir-la.

La petjada hídrica es defineix com el volum total d’aigua dolça que es consumeix en la producció de béns i productes, desenvolupament d’una activitat o com a consumidor de forma individual. La petjada hídrica també informa sobre la procedència d’aquesta aigua dividint el volum d’aigua consumit segons el seu origen en: aigua blava, aigua verda o aigua gris.

9:00-9:30h: Recepció dels assistents

9:30-9:40h: Presentació de la jornada a càrrec de Joaquim Comas (UdG)

9:40-10:10h: Situació actual i de futur de la petjada de carboni i el canvi climàtic a Catalunya. Recomanacions específiques pels sectors a càrrec de Josep Enric Llebot (secretari de Medi Ambient i Sostenibilitat)

10:10-10:50h: Confusions i oportunitats de la petjada de carboni en el sector agrari a càrrec de la Dra. Assumpció Anton (IRTA)