Una tesi doctoral del LEQUIA desenvolupa noves eines de control avançat per a reduir els costos energètics i optimitzar els rendiments de les EDARs

L’autora, la professora de la UdG Neus Pellicer Johera, ha desenvolupat i/o aplicat diverses estratègies d’optimització de l’eliminació de nitrogen i de reducció de costos energètics a l’estació depuradora de la Vall de Ges (Barcelona), estratègies que responen a la doble necessitat de les EDARs actuals d’assolir nivells adequats amb uns costos econòmics mínims.

Els resultats obtinguts han culminat en el plantejament de dues innovacions significatives per al desenvolupament d’estratègies de control avançat en les estacions depuradores d'aigües residuals:

• Una estratègia de control capaç d’adaptar en continu els set points d’NH4+ en funció del sistema tarifari de la planta, la qual cosa ha permès obtenir uns resultats molt favorables respecte de la minimització dels costos d’aeració.
  • Inclusió en les simulacions d'un mòdul inspector capaç de determinar el risc d’incompliments que es poden presentar segons el sistema de control utilitzat. Això ha constituït una eina excel·lent per a la presa de decisions a l’hora de seleccionar el sistema més adequat per a l’EDAR.

La tesi  s’emmarca dins de la línia de recerca del LEQUIA en sistemes d’ajut a la decisió en dominis ambientals (EDSS) i ha estat dirigida pels Drs. Manel Poch i Fèlix Carrasco. La defensa tindrà lloc el proper 31 de març a les 11:00h a la Sala d’Actes de l’Escola Politècnica Superior de la UdG.

• Data: 2014-03-25