Actualment el LEQUIA participa en 5 projectes de recerca del VII Programa Marc

Una xarxa Marie Curie ITN liderada pel LEQUIA (SANITAS), 3 projectes col·laboratius de la convocatòria 2013 del programa Environment (ManureEcoMine, demEAUmed i R3-Water) i una Career Integration Grant (SYNTOBU), són els 5 projectes europeus del VII Programa Marc en què participa el LEQUIA a l’actualitat.

El projecte SANITAS es va iniciar el 2011 amb el triple objectiu de formar científics, desenvolupar noves tecnologies i aportar coneixements per a la definició de polítiques en l’àmbit de l’aigua. La xarxa, coordinada pel LEQUIA, agrupa 10 socis beneficiaris i 5 d’associats, entre els quals hi ha universitats i centres de recerca com la Universitat d’Exeter o la Universitat Tècnica de Dinamarca (DTU) i grans empreses del sector com ACCIONA Agua o Atkins.

El ManureEcoMine, que està liderat per la Universitat de Ghent, vol contribuir a solucionar l’actual problemàtica de tractament i de gestió dels purins de porcs i vaques a Europa. La digestió anaeròbia, l’stripping d’amoníac, la precipitació d’estruvita i la nitritació parcial/anammox, són les tecnologies clau que s’empraran per recuperar i valoritzar els nutrients continguts en els purins.

També iniciats el novembre del 2013, el demEAUmed i el R3-Water són dos projectes de la convocatòria WATER-INNO&DEMO en els quals el LEQUIA participa a través de l’aliança estratègica amb l’ICRA. El demEAUmed vol involucrar diferents actors en la demostració i promoció de diverses tecnologies innovadores per optimitzar el cicle de l’aigua en equipaments turístics de l’arc mediterrani europeu. El R3-Water, en canvi, se centra en la demostració de solucions per facilitar la transició d’un tractament centralitzat d’aigües residuals urbanes a diverses unitats de producció per a la generació d’energia, recuperació de nutrients o reutilització d’aigua.

Finalment, el SYNTOBU és una Career Integration Grant (CIG) que explora la producció biològica del butanol a partir del syngas. Durant 4 anys es caracteritzarà el procés tant cinèticament com estequiomètricament i se’n determinaran les condicions d’òptimes d’operació. Els resultats obtinguts contribuiran a obrir noves alternatives de producció de biocombustibles.

• Data: 2014-02-27