Jornada tècnica "Noves solucions per al tractament i la gestió de les aigües residuals"

La jornada, que tindrà lloc el proper 7 de febrer al Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Girona, té com a objectiu principal divulgar diverses solucions LIFE per al tractament i/o la gestió de les aigües residuals entre els actors interessats (enginyeries, gestores, administració, món acadèmic...).

El LEQUIA ha portat a terme un estudi per identificar les necessitats principals en el camp del tractament i la gestió de les aigües residuals a Catalunya i a Espanya. A partir d’aquesta anàlisi, s’han seleccionat diferents projectes LIFE exitosos que poden donar respostes a aquestes necessitats i que seran presentats a la jornada. Cal recordar que el programa LIFE (http://ec.europa.eu/environment/life/) és l’instrument financer per a projectes de conservació i protecció del medi ambient i la natura a la Unió Europea, i que des del 1992 ha cofinançat més de 3900 projectes amb una contribució aproximada de 3.1 bilions d’Euros.

La jornada està organitzada pel LEQUIA amb la col·laboració de les organitzacions italianes DICEA (Universitat de Florència), UTILATIS i PHYSIS, i s’emmarca dins del projecte LIFE10 INF/IT/00282 “SHOWW” (puShing aHead with field implementatiOn of the best fitting WasteWater treatment and management solutions). El SHOWW, que es va iniciar el novembre del 2011 i finalitza l’agost d’enguany, té com a objectiu facilitar la divulgació i reproducció de tractaments  i solucions per a la gestió de les aigües residuals que han resultat exitosos en projectes LIFE anteriors.

El programa reuneix experts internacionals tant del món acadèmic com industrial, entre els quals hi trobem el Dr. Joaquim Comas (LEQUIA, UdG), el Dr. Riccardo Gori (DICEA, Universitat de Florència), Toumazi Toumazis (Universitat de Xipre) i Dr. Jesús Colprim (LEQUIA, UdG). La jornada és gratuïta però cal registre previ. Informació sobre inscripcions i programa: http://lequia.udg.cat/events.php.

• Data: 2014-01-03