El dijous 14 de novembre es va celebrar a Madrid el seminari final del projecte Novedar_Consolider

El projecte Novedar_Consolider es va iniciar el 2007 amb l’objectiu de desenvolupar l’estació depuradora d’aigües residuals del segle XXI. Durant 6 anys s’han desenvolupat noves tecnologies i estratègies de tractament i control en processos avançats de tractament d’aigües i fangs, no només per a optimitzar-ne els aspectes tecnològics sinó també per garantir la seva viabilitat econòmica i ambiental.

En el seminari, que va tenir lloc a Madrid el 14 de novembre, es van presentar aquelles tecnologies que han pogut ser validades a escala pre-industrial en col·laboració amb les empreses més destacades del sector. Hi van participar les 11 institucions que formen part del consorci, entre elles les universitats de Barcelona (UB), Cádiz (UCA), Cantabria (UC), Girona (UdG), Murcia (UM), Santiago de Compostela (USC), Valencia (UV), Valladolid (UVa); el CEIT de Guipúzcoa i dues universitats de referència a Holanda (Delft TUD i Wageningen (WUR).

Per part del LEQUIA, els Drs. Jesús Colprim, Ignasi Rodríguez-Roda i Manel Poch van presentar les tecnologies següents:

• Procés PANAMMOX – Eliminació autótrofa de nitrogen en 2 etapes (UdG/CespaGR)
  • Smart Air MBR – Estalvi energètic de l’aeració en bioreactors de membranes (UdG/GS Inima)
  • Biogear – MFC per a tractament d’aigües residuals (UdG/Abengoa Water)
  • Sistemes d’ajut a la decissió EDSS (UdG/Aqualogy)