El LEQUIA participa en un projecte europeu de recerca de 3,8 milions € per a tractar i reutilitzar de manera eficient els purins de porcs i vaques

El ManureEcoMine, que compta amb la participació del grup LEQUIA, és un dels 14 projectes de recerca de la convocatòria Environment 2013 del VII Programa Marc que tenen l’objectiu de construir una economia europea més eficient en recursos. Durant 3 anys tecnologies de tractament d’aigües residuals es combinaran en diverses configuracions de procés per a demostrar a escala pilot el seu potencial tecnològic i ambiental a l’hora de valoritzar purins de porcs i vaques.

A la Unió Europea els porcs i les vaques generen 1,27 bilions de tones de purins cada any, un volum equivalent a 500.000 piscines olímpiques i una font enorme de carboni orgànic i de nutrients sense explotar. El projecte ManureEcoMine (“Green fertilizer upcycling from manure: Technological, economic and environmental sustainability demonstration”) vol convertir aquest problema quantitatiu de gestió de residus en una gran oportunitat de recuperació i reutilització de nutrients.

Així, durant 3 anys diverses tecnologies d’eficàcia provada en el sector del tractament d’aigües residuals es combinaran a escala de planta pilot en diferents configuracions de procés per a demostrar el seu potencial tecnològic i mediambiental a l’hora de valoritzar purins de porcs i vaques. El resultat final: fertilitzants concentrats, flexibles i d’alt valor afegit que poden ser aplicats a la producció agrària intensiva en zones deficitàries en nutrients.

Coordinat pel Laboratory of Microbial Ecology and Toxicoly de la Universitat de Ghent i amb un pressupost de 3,8 milions d’Euros, el ManureEcoMine és un dels 14 projectes de recerca de la convocatòria “Environment 2013” del VII Programa Marc que tenen l’objectiu de construir una economia europea més eficient en recursos. Compta amb la participació de 5 institucions de recerca i 6 empreses d’Holanda, Bèlgica, Àustria, Espanya i Alemanya. Un consorci potent i amb àmplia experiència entre el qual s’hi troba un equip del Laboratori d’Enginyeria Química i Ambiental (LEQUIA) dirigit pel Dr. Jesús Colprim. El Kick Off Meeting tindrà lloc a Ghent (Bèlgica) els propers 7 i 8 de novembre.