Workshop sobre la innovació tecnològica a través dels projectes LIFE (Rimini, 7 de novembre)

El workshop se centrarà en la disseminació de diverses solucions LIFE de tractament i gestió d’aigües residuals entre els actors del sector. Els investigadors del LEQUIA la Dra Alba Anfruns i el Dr. Maël Ruscalleda presentaran els projectes LIFE “SHOWW” i “CLONIC”.

El programa LIFE és el principal instrument de la Comunitat Europea per a finançar projectes de protecció de la natura i del medi ambient. Iniciat el 1992, el programa ha cofinançat al voltant de 3.000 projectes arreu de la Unió Europea, amb una contribució aproximada de 2 bilions € a la protecció del medi ambient. L’objectiu principal del workshop “Technological innovation through LIFE projects: the best solutions compared” és la difusió de diferents solucions LIFE de tractament I gestió d’aigües residuals entre els actors principals del sector. El workshop, organitzat en el marc del projecte LIFE SHOWW (10 INF/IT/000282) tindrà lloc a Rimini (Itàlia) el proper 7 de novembre.

La Dra. Alba Anfruns, investigadora del LEQUIA, presentarà la ponència “The SHOWW application: the Spanish case”. El projecte SHOWW (puShing aHead with field implementatiOn of best fitting WasteWater treatment and management solutions) es va iniciar el 2011 amb l’objectiu de rebaixar les barreres perquè les solucions innovadores de tractament d’aigües residuals es converteixin en una alternativa viable. D'altra banda, el Dr. Maël Ruscalleda donarà una presentació sobre un altre projecte LIFE del qual el LEQUIA en va ser soci entre el 2003 i el 2006: el projecte “CLONIC(CLOsing the NItrogen Cycle from urban landfill leachate by biological nitrogen removal over nitrite and termal treatment), que tenia com a objectiu mostrar la viabilitat tècnica, econòmica i ambiental de diversos processos aplicats al tractament de lixiviats d’abocador.