El Dr. Jesús Colprim, escollit nou director del LEQUIA

El Dr. Jesús Colprim  és professor titular d’Enginyeria Química de la Universitat de Girona i succeeix en el càrrec al Dr. Manel Poch, director del grup de recerca des de la seva fundació.

El passat 25 de juny, en el marc d’una reunió interna, el Dr.  Jesús Colprim Galcerán va ser escollit nou director del grup de recerca LEQUIA. Jesús Colprim és llicenciat en Ciències Químiques per la UAB (1991) i doctor Enginyer Industrial per la UdG (1998). Exerceix com a professor titular del Departament d’Enginyeria Química, Agrària i Agroalimentària de la Universitat de Girona (EQATA) des del 2002, i actualment és coordinador del grau de Biotecnologia. La seva activitat investigadora es desenvolupa en l’àmbit de l’eliminació biològica de nutrients d’aigües residuals, i en l’estudi i el desenvolupament de sistemes bioelectroquímics per al tractament d’aigües.

El nomenament del Dr. Colprim vol donar continuïtat i consolidar la tasca iniciada pel fins ara director del grup i també coordinador científic del Campus e-MTA, el Dr. Manel Poch Espallargas. El LEQUIA és un grup de recerca de l’Institut de Medi Ambient de la UdG dedicat al desenvolupament de solucions eco-innovadores en l’àmbit de l’aigua. Forma part de la xarxa d’agents de transferència tecnològica TECNIO i està reconegut com a grup de recerca consolidat per la Generalitat de Catalunya. Actualment està integrat per un equip multidisciplinar de 40 persones, entre investigadors, becaris, tècnics i personal de gestió.

• Data: 2013-06-27