Els reptes i tendències principals de la reutilització d' aigües, analitzats en una conferència col·loqui pel Sr. Lluís Sala, del Consorci d'Aigües Costa Brava

La conferència-col·loqui, organitzada pel grup de recerca LEQUIA i el Campus e-MTA, va aplegar més de 60 assistents. En dues hores es van analitzar els reptes tècnics, econòmics, socials i legals que presenta la reutilització actual d’aigües per a diversos usos.

El passat 12 de juny el Sr. Lluís Sala Genoher, del Consorci d’Aigües Costa Brava, va impartir la conferència-col·loqui “Nous reptes i tendències de la reutilització d’aigües. El cas de la Costa Brava” a l’Aula Magna de la Facultat de Ciències. L’acte, organitzat pel grup de recerca LEQUIA i el Campus d’Excel·lència Internacional e-MTA, va comptar amb més de 60 assistents, procedents de l’entorn acadèmic de la UdG però també de diverses empreses i entitats relacionades amb la gestió i el tractament de l’aigua.

La conferència va analitzar de manera clara i entenedora els reptes tècnics, legals, socials i econòmics que presenta la reutilització d’aigües. Els casos de diversos municipis de la Costa Brava – sovint marcats per pics de demanda estacionals associats al turisme – van servir per il·lustrar tant les possibilitats reals de la regeneració a través de projectes innovadors com les dificultats de la seva posada en pràctica. En el col·loqui posterior, es va aprofundir en tots aquests aspectes; i l’experiència i l’opinió dels gestors, investigadors i tècnics que es trobaven entre el públic assistent van enriquir encara més la presentació i van mostrar noves perspectives.

L’acte va ser obert pel Dr. Quim Comas, professor titular de la UdG i investigador del LEQUIA. A la clausura, el Dr. Josep Calbó, vicerector de recerca, va contextualitzar la conferència-col·loqui en el marc de les línies estratègiques del Campus e-MTA i dels diferents programes formatius de la UdG en l’àmbit de l’aigua; entre ells, el nou programa de doctorat en ciència i tecnologia de l’aigua.