Projecte de cooperació del LEQUIA amb la Universidad Nacional de Colombia per fer un diagnòstic de la qualitat de les aigües de la vereda Pajarito de San Cristóbal (Medellín)

Els professors del LEQUIA Ignasi Rodríguez-Roda i Joaquim Comas, i l’estudiant de Màster Maria Casamitjana participaran en un projecte de cooperació amb la Universidad Nacional de Colombia. L’objectiu és fer un diagnòstic i dissenyar un pla d’accions per identificar les necessitats dels recursos hídrics de la vereda Pajarito al municipi de San Cristóbal, un districte de caràcter semirural malgrat estar situat a l’àrea urbana de la ciutat de Medellín.

Els problemes de contaminació de les fonts d’aigua de la vereda Pajarito sorgeixen amb un superpoblament desordenat acompanyat d’una mala gestió de les xarxes de clavegueram. El projecte, que compta amb el finançament de la l’Oficina de Cooperació de la Universitat de Girona, es desenvoluparà entre l’octubre del 2013 i l’abril del 2014. Entre les activitats previstes hi ha l’anàlisi química de la qualitat de l’aigua procedent de les fonts d’aigua presents a la vereda, l’estudi de les activitats de sanejament de les aigües residuals, el diagnòstic de la situació actual, i un seminari de difusió dels resultats adreçat a la comunitat local.