Aplicació de la petjada de carboni i la petjada hídrica als sectors agroalimentari i turístic

El proper 10 d’abril se celebrarà al Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona un seminari organitzat pel LEQUIA sobre la petjada de carboni i la petjada hídrica. La importància que ha adquirit en els darrers anys la preocupació pel canvi climàtic i la disponibilitat dels recursos hídrics, ha fet créixer l’interès per aquestes dues eines metodològiques.

La creixent preocupació pel canvi climàtic i la disponibilitat dels recursos hídrics, ha fet créixer l’interès per conèixer i reduir les emissions de Gasos d’Efecte Hivernacle (GEH) i el consum d’aigua associat a un producte o procés. En aquest context, el LEQUIA organitza un seminari sobre l’aplicació de la petjada de carboni i la petjada hídrica a dos sectors amb un important pes a les comarques gironines: el turístic i l’agroalimentari. La petjada de carboni és el càlcul de la totalitat d’emissions de GEH que es generen de forma directa o indirecta en una activitat, procés, organització o de forma individual. La petjada hídrica es defineix com el volum total d’aigua dolça que es consumeix en la producció de béns i serveis, el desenvolupament d’una activitat o per part d’un consumidor.

El seminari tindrà lloc el proper 10 d’abril a l’Auditori de l’edifici Jaume Casademont del Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona. El programa inclou diferents ponències sobre la seva aplicació als sectors turístic i agroalimentari, i reuneix experts tant del món acadèmic com industrial i institucional, entre els quals hi trobem la Dra. Assumpció Antón (IRTA), la Dra. Maite Aldaya (Observatorio del Agua), el Sr. Carlos Moro (grupo Matarromera), la Sra. Mònica Reyes (CETAQUA), el Sr. José Luis de la Cruz (OSE), el Dr. Josep Llebot (Dep. Medi Ambient i Sostenibilitat) i el Dr. Quim Comas (LEQUIA, UdG). La jornada és gratuïta però cal registre previ.

• Data: 2013-03-19