Gran èxit de participació al segon e-seminari del projecte europeu SANITAS coordinat pel LEQUIA

En només una setmana, més de 70 persones es van inscriure al segon e-seminari del projecte europeu SANITAS.

El projecte europeu SANITAS (Sustainable and Integrated Urban Water System Management), coordinat pel Dr. Joaquim Comas del LEQUIA, es va iniciar el novembre del 2011 i està finançat a través de la convocatòria  Marie Curie ITN del VII Programa Marc. L’objectiu principal del SANITAS és suplir les deficiències actuals en la gestió dels sistemes urbans de l’aigua a Europa pel que fa als recursos humans. Un objectiu ambiciós que es desplegarà al llarg de 4 anys a través d’una àmplia xarxa d’investigadors pre i postdoctorals. Entre els seus socis i associats hi trobem institucions acadèmiques com la Universitat de Lund (Suècia), la Universitat d’Exeter (Gran Bretanya) o la Universitat de Ghent (Bèlgica), i empreses com Acciona Agua (Espanya), Atkins (Gran Bretanaya) o Aquafin (Bèlgica).

Les accions de formació transnacionals són un dels pilars del projecte. Destaquen els workshops i seminaris via Webex, oberts tant als membres del projecte com a estudiants, tècnics i investigadors externs. El de la Dra. Marina Arnaldos Orts, que va tenir lloc el passat 8 de març a les 10:00h A.M. (CET), és el segon que s’organitza. Durant una hora i mitja es van presentar i debatre els reptes i les oportunitats que presenta la tecnologia dels bioreactors de membranes (MBR) en relació a l’eficiència energètica, un dels seus punts crítics. L’acollida va ser gairebé immillorable: en només una setmana 70 persones van realitzar la inscripció via web.

Podeu trobar més informació sobre les activitats del projecte SANITAS a la web: www.sanitas-itn.eu.

• Data: 2013-03-12