EL LEQUIA participa al seminari internacional sobre “Advanced and Environment-Friendly Wastewater Treatment Technologies” a Hanoi (Vietnam)

El 26 de febrer es va inaugurar a Hanoi (Vietnam), el Seminari Internacional sobre “Advanced and Environment-Friendly Wastewater Treatment Technologies”, organitzat per la Vietnam National University, la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona i la Fundació Món-3. El Dr. Ignasi Rodríguez-Roda, del LEQUIA, va presentar una ponència sobre  depuració i reutilització d’aigües residuals (Sewage treatment and reuse: advanced technologies and future challenges, I.Rodríguez-Roda, S. Puig, R. González-Olmos i M. Pijuan).

El seminari culmina un treball de més de dos anys conjunt per a la divulgació de les tecnologies sostenibles en el tractament d’aigues residuals que ha inclòs la construcció d’una planta de tractament d’aigües residuals d’origen industrial amb la tecnologia de “wetlands” (zones humides construïdes)  a la badia de Halong, a la provincia de Quang Ning, declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO. El desenvolupament del projecte ha estat conduit pel grup de recerca d´Hidrologia de la Universitat de Barcelona.

La delegació encapçalada per la Fundació Solidaritat UB que participa en aquest seminari està formada per Antonina Torrens, investigadora d’aquest grup de recerca i responsable del projecte per part de la Fundació; Xavier López, Director de la Fundació; Antoni Alarcón, Director Adjunt de l’Agència de Desenvolupament Urbà Barcelona Regional; Ignasi Rodriguez-Roda, professor del grup de recerca LEQUIA i investigador de l’ICRA; i Irene Maestro, professora d’Economia Mundial de la UB i presidenta de la Fundació Món-3. La delegació ha estat rebuda per l’ambaixador d’Espanya a Vietnam i el Vice-president de la Vietnam National University a Hanoi.

• Data: 2013-02-27