Una tesis doctoral del LEQUIA explora l’eliminació de compostos causants de males olors a partir de residus de depuradores i centrals termoelèctriques

Carla Canals Batlle, ex-investigadora del grup de recerca LEQUIA (Laboratori d’Enginyeria Química i Ambiental de la Universitat de Girona), presentarà el proper divendres 30 de setembre la tesi doctoral “Adsorbentes Preparados a partir de residuos y su aplicación en la eliminación de compuestos causantes de olores (NH3 y H2S)”, que ha estat dirigida per la Dra. María J. Martín Sánchez i el Dr. Miguel Ángel Montes Morán.  La defensa tindrà lloc a les 11:00h a la Sala d’Actes de l’Edifici IV de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona.

El treball de recerca fa front a dues problemàtiques mediambientals: la gestió de dos residus (els fangs de depuradora i les cendres volants de centrals termoelèctriques), i l’eliminació de compostos químics que causen males olors (amoníac i sulfur d’hidrogen).

En aquesta tesi doctoral s’ha explorat l’obtenció de materials adsorbents a partir de dos residus – fangs de depuradora i cendres volants de centrals termoelèctriques –  i s’ha avaluat la capacitat d’aquests nous materials per a eliminar amoníac (NH3) i sulfur d’hidrogen (H2S). En concret, s’ha treballat amb activació química amb hidròxid sòdic (NaOH) i hidròxid potàssic (KOH) de fangs que procedien de dues estacions depuradores d’aigües residuals de la província de Girona, mitjançant escalfament convencional i amb microones. Per altra banda, també s’ha estudiat l’obtenció d’adsorbent mitjançant energia electromagnètica (microones) amb fangs i cendres volants obtingudes d’una central tèrmica de carbó i biomassa situada a Tilbury (Regne Unit).

La tesi s’emmarca dintre d’una de les principals línies del grup de recerca LEQUIA: processos avançats d’oxidació-adsorció per al tractament d’efluents líquids i gasosos, que dirigeix la Dra. María J. Martín Sánchez.

• Data: 2012-11-28