Una tesi del LEQUIA rep el Premi Extraordinari de Doctorat en Enginyeria Industrial de la Universitat de Girona 2011

Es tracta de la tesi doctoral “Development of a Decision Support System for the integrated control of membrane bioreactor” presentada el novembre del 2011 pel Dr.Héctor Monclús i dirigida pels Drs. Ignasi Rodríguez-Roda i Joaquim Comas.

El bioreactors de membranes (MBR) són una tecnologia en expansió que permeten reutilitzar aigües residuals amb uns costos, tant d’instal·lació com d’operació, cada vegada més reduïts. L’elevada qualitat de l’aigua que s’obté amb aquesta tecnologia, la converteix en una opció més atractiva que els sistemes convencionals de tractament d’aigües residuals.

En la seva tesi “Development of a Decision Support System for the integrated control of membrane bioreactor”, el Dr. Hèctor Monclús va realitzar diversos estudis parcials amb l’objectiu final de desenvolupar un Sistema d’Ajuda a la Decisió (SAD) per al control integrat de bioreactors de membranes. Els SAD són sistemes computacionals basats en el coneixement que milloren la consistència i la qualitat de les decisions, i també redueixen el temps de la presa de decisions quan hi ha múltiples variables de procés.

La tesi, defensada el novembre del 2011, va ser dirigida pels Drs. Ignasi Rodríguez-Roda i Joaquim Comas, i s’integra dintre de la línia de recerca del LEQUIA de sistemes d’ajut a la decisió en dominis ambientals.

• Data: 2012-10-23