SHOWW. LIFE+ Informació i Comunicació

El projecte SHOWW s’inicia amb una conferència en què participen tots els socis del projecte: la Universitat de Girona, a través del LEQUIA; la Universitat de Florència, a través del seu Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental; UTILITATIS, un consorci sense ànim de lucre que impulsa la recerca sobre el tractament d’aigües residuals; i, PHYSIS SRL, una empresa d’enginyeria ambiental fundada per professionals i joves investigadors de la Universitat de Florència.
El projecte, en què participaran 320 experts, compta amb el suport del programa LIFE+ de la Unió Europea. El pressupost de SHOWW és de gairebé un milió i mig d’euros, dels quals s’ha cofinançat un 50 per cent per a la seva execució al llarg de tres anys. Els investigadors esperen que la seva recerca contribueixi a aplicar solucions exitoses per al tractament d’aigües residuals i influir en les polítiques i la legislació que regulen aquest sector. A més, els responsables del projecte volen conscienciar sobre l'existència de solucions innovadores que redueixen les emissions de gasos d’efecte hivernacle (CO2 i NOX).