Manel Poch, nou director del LEQUIA

El passat 18 d’octubre el Comitè de Direcció del grup de recerca LEQUIA de la UdG va acordar per unanimitat l’elecció de Manel Poch Espallargas com a nou director del grup en substitució de Jesús Colprim Galceran, que ha exercit el càrrec durant els darrers cinc anys.

Manuel Poch Espallargas és llicenciat (1979) i doctor (1983) en ciències químiques per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). La seva carrera investigadora ha tractat l’aplicació de tècniques de modelització i d’intel·ligència artificial a la gestió de l’aigua, dos camps en els quals ha estat pioner a casa nostra. Des del 1996 és catedràtic d’enginyeria química a la Universitat de Girona. També ha estat investigador i docent a la Universitat Autònoma de Barcelona (1979-1994), cap de d’Avaluació i Tecnologies de l’Institut Català de Recerca de l’Aigua (2009-2012) i, més recentment, coordinador científic del Campus UdG Aigua, càrrec que exerceix actualment. Compta amb més de 150 articles científics, 60 contribucions a congressos i 24 tesis doctorals dirigides. El 2003, conjuntament amb altres investigadors de la UdG i de la UPC, va fundar l’spinoff Sanejament Intel·ligent S.L. (SISltech).

El Dr. Manel Poch, que ja havia estat director del LEQUIA del 1995 al 2013, continuarà la tasca del Dr. Jesús Colprim al capdavant del grup, amb la vista posada en una major internacionalització i lideratge, i l’alineació amb l’estratègia del Campus UdG Aigua. El LEQUIA és un grup de recerca de la Universitat de Girona amb uns 30 membres, entre personal investigador i tècnic. Conegut per la seva àmplia trajectòria en el tractament de les aigües residuals, en la darrera dècada s’ha anat fet un lloc important en l’estudi dels sistemes bioelectroquímics, amb aplicacions ambientals en els sectors energètic i químic. Actualment també està treballant en l’optimització dels tractaments d’aigües potables. El LEQUIA està reconegut com a grup de recerca consolidat per l’AGAUR i té el segell de qualitat TECNIO per a desenvolupadors públics de tecnologia. Enguany és el vint-i-cinquè aniversari de la seva fundació.

• Data: 2018-10-26