Balanç positiu de l’edició 2012 de la International Summer School on the Environment (ISSE)

La XII Escola d'Estiu de l'Intstitut de Medi Ambient es va celebrar del 3 al 7 de setembre a la Facultat de Ciències de la UdG. Aquest any la temàtica era l'Anàlisi del Cicle de Vida i la seva aplicació a la utilització i tractament d'aigua.

Del 3 al 7 de setembre va tenir lloc la XIIa edició de l’Escola Internacional d’Estiu de l’Institut de Medi Ambient. La temàtica d’aquest any, l’Anàlisi del Cicle de Vida i l’aigua, és una de les línies actuals de recerca del LEQUIA, i s’emmarca dintre dels objectius del projecte europeu ECOTECH SUDOE (www.ecotechsudoe.eu).

El programa, que incloïa tant classes teòriques com pràctiques, va abastar els diferents aspectes de la metodologia de l’Anàlisi del Cicle de Vida (ACV), i la seva aplicació als diferents processos de tractament i utilització de l’aigua. El divendres 7 de setembre es va realitzar una visita de camp a l’estació depuradora d’aigües residuals d’Empuriabrava gràcies al Consorci Costa Brava.

El balanç de l’ISSE 2012 és clarament positiu, tant pel que fa a la participació (34 alumnes de 9 països diferents) com a la qualitat dels professors (19 experts del món acadèmic i empresarial de 5 països diferents) i la valoració dels alumnes. L’Escola, a més, va ser el marc de celebració d’una reunió del grup de treball per a l’Anàlisi del Cicle de Vida de l’aigua i el tractament de l’aigua residual de la International Water Association (IWA).

Totes les ponències es poden trobar al llibre “Life Cycle Assessment and Water Management-related issues”, editat per el Dr. Joquim Comas i en Sadurní Morera del LEQUIA.