El III Concurs LEQUIA de fotografia per celebrar el Dia Mundial de l'Aigua ja té guanyadora!

El jurat del “Concurs LEQUIA de fotografia Dia Mundial de l’Aigua 2016” ha decidit concedir un premi, consistent en 100€ i un exemplar del llibre “Decisions on urban water systems: some support”, a la fotografia de l’instagramer “vikbielka” que apareix en aquesta pàgina. La imatge copsa un grup de persones pescant ambre al Mar Bàltic.

La fotografia guanyadora mostra una escena gens estranya a la costa bàltica després d’un dia de tempesta, quan les onades transporten petites peces d’ambre arran de mar. L’ambre és la resina fossilitzada de diferents espècies que van viure a aquesta zona fa 44 milions d’anys. En l’actualitat, es considera l’única pedra preciosa d’origen animal. S’utilitza en joieria i se li atribueixen propietats medicinals. La regió bàltica és la localitat amb el dipòsit d'ambre més gran conegut i se sap que principalment reposa a la costa de la península de Sàmbia.

En la tercera edició del concurs s’han rebut 65 fotografies, 48 per Twitter i 17 per Instagram. El jurat vol destacar la seva qualitat i originalitat, i agraeix a tots els participants la bona acollida de la iniciativa. Totes les fotografies rebudes seran exposades al facebook del LEQUIA i al compte Flickr de la Universitat de Girona.

• Data: 2016-4-6