Presentem la nostra recerca en sistemes bioelectroquímics en dos esdeveniments científics internacionals

La propera setmana participarem a la conferència “Eco-Bio2016” a Rotterdam (6-9 Març) i a un seminari sobre sistemes bioelectroquímics a Leeuwarden (10-11 Març). Aquests dos esdeveniments científics internacionals celebrats als Països Baixos donaran als nostres investigadors l’oportunitat de presentar els seus últims resultats de recerca en sistemes bioelectroquímics.

Les anomenades Microbial fuel cells (MFCs) i Microbial electrolysis cells (MECs) – de manera general, conegudes com a sistemes bioelectroquímics – són noves biotecnologies que combinen processos biològics i electroquímics per tractar aigües residuals, generar electricitat o produir productes químics i combustibles. El LEQUIA està treballant en sistemes bioelectroquímics des del 2008, i té un catàleg de recerca que inclou la bioremediació d’aigües contaminades, l’obtenció de productes d’alt valor afegit a partir de CO2, la purificació del biogàs, i l’eliminació de matèria orgànica i nitrogen d’aigües residuals.

La conferència Eco-Bio2016 (Challenges in building a sustainable biobased economy) vol proporcionar una plataforma on les empreses industrials, els investigadors, les organitzacions no governamentals i les administracions públiques puguin parlar sobre les necessitats d’una “bioeconomia” des d’un punt de vista acadèmic, mediambiental i social. El dimecres 9 de març el Dr Jesús Colprim impartirà la presentació “Selective microbial electrosynthesis of butyrate from carbon dioxide”.

D’altra banda, el seminari Up-scaling Bioelectrochemical Systems towards applicationcelebrat al centre Wetsus està centrat en la futura comercialització dels sistemes bioelectroquímics. En el seminari es presentaran diversos pilots i projectes en desenvolupament, i experts de l’àmbit acadèmic i industrial compartiran la seva visió sobre el futur d’aquestes biotecnologies. El Dr. Sebastià Puig farà una presentació el dimecres 10 de març.

• Data: 2016-3-2