Tercera edició del Concurs LEQUIA de fotografia per Twitter i Instagram per celebrar el Dia Mundial de l'Aigua

El 22 de març és el Dia Mundial de l’Aigua. Una data que al grup LEQUIA celebrem amb un concurs de fotografia centrat en la temàtica designada anualment per les Nacions Unides; aquest 2016, "Aigua i Treball”.

Els participants han d’enviar una fotografia per Twitter o Instagram amb el hashtag #WorldWaterDayLEQUIA entre el divendres 4 de març a les 8:00h i el dimarts 22 de març a les 24:00h. En el tuit també cal mencionar el compte @LEQUIA_UdG.

Es valorarà tant la qualitat i originalitat de les fotografies com el fet que reflecteixin els objectius i valors del Dia Mundial de l'Aigua 2016. El guanyador rebrà un premi consistent en 100€ i el llibre "Decisiones en los sistemas de saneamiento: un poco de ayuda". A més, les webs i xarxes socials del LEQUIA i de la Universitat de Girona difondran una selecció de les millors fotografies rebudes.

El tema del Dia Mundial de l'Aigua 2016: Aigua i Treball

El 1993 l’Assemblea General de les Nacions Unides va designar el 22 de març com el primer Dia Mundial de l’Aigua. Vint-i-tres anys després, se celebra a tot el món i cada any es dedica a una temàtica diferent.

Avui en dia, gairebé la meitat dels treballadors – 1,5 bilions de persones – treballen en sectors relacionats amb l’aigua. És més, pràcticament tots els llocs de treball depenen de manera directa o indirecta de l’aigua i de què aquesta es pugui subministrar de manera segura. No obstant això, els treballadors de  l'àmbit de l'aigua sovint no estan reconeguts o protegits per drets laborals bàsics. El tema del Dia Mundial de l’Aigua 2016 – aigua i treball – vol visualitzar com el fet de disposar d'una quantitat i d'una qualitat d'aigua adequades  pot canviar el mitjà de vida dels treballadors, i inclús transformar societats i economies.

Us convidem, doncs, a participar al concurs i a omplir Twitter i Instagram de fotografies sobre “aigua i treball”! Per inspirar-vos podeu veure el tràiler oficial del Dia Mundial de l’Aigua 2016, visitar la web de les Nacions Unides dedicada a aquesta celebració, o donar un cop d’ull a les fotografies presentades a les edicions 2015 i 2014 del concurs.

Ah, i no us oblideu de llegir les bases!

Fotos de les edicions 2014 i 2015 de concurs al Flickr de la UdG

Foto de la notícia: “When less is much more” d'Èric Pairet (@ericpairet), foto guanyadora de l'edició 2015 del concurs dedicada a "Aigua i Desenvolupament Sostenible".

• Data: 2016-2-16