Presentació dels resultats de vuit anys d’operació de la planta pilot de MBR/RO a l’EDAR de Castell-Platja d’Aro al Parc Científic de la UdG

El passat dimarts 10 de març es van presentar al Parc Científic i Tecnològic de la UdG els resultats principals dels vuit anys d’operació de la planta de bioreactors de membrana (MBR) i osmosi inversa (RO) que el grup LEQUIA de la UdG i l’Institut Català de Recerca de l’Aigua (ICRA) tenien instal·lada a l’EDAR de Castell-Platja d’Aro i que recentment ha estat traslladada a l’EDAR de Quart.

Els experiments, duts a terme en el marc de diversos projectes de R+D+I d’abast nacional i internacional, han permès:

• Avançar en el coneixement i les tècniques per entendre millor l’operació dels bioreactors de membrana (en anglès, membrane bioreactor o MBR).
  • Desenvolupar eines per la millora del seguiment i control del MBR, que s’integrin com a nous mòduls del sistema d’ajuda a la decisió (SAD) pel control integrat de MBRs.
  • Aplicar, optimitzar i validar els diferents mòduls del SAD en un pilot semi-industrial i en una EDAR real.
  • Avaluar els sistemes de membrana, nanofiltració i osmosi inversa (MBR/NF/RO) per l’eliminació de contaminants emergents.
  • Desenvolupar nous algoritmes de control per sistemes integrats de membrana (MBR+RO/NF)

L’acte va reunir representants de l’empresa del Consorci d’Aigües Costa Brava i l’Empresa Mixta Aigües de la Costa Brava, com a administració actuant i empresa explotadora de l’EDAR de Castell Platja d’Aro; el cap de l’estació depuradora de Quart, la nova ubicació de la planta pilot; i l’equip investigador del LEQUIA i de l’ICRA liderat pels professors Joaquim Comas i Ignasi Rodriguez-Roda.

• Data: 2015-3-11