El projecte ManureEcoMine, present a dos esdeveniments científics europeus sobre la gestió sostenible del fòsfor

Aquesta setmana els objectius i els resultats del projecte ManureEcoMine es presenten a dos esdeveniments científics sobre la gestió del fòsfor que tenen lloc a Berlín (Alemanya): el workshop  “Circular Approaches to Phosphorous: from research to deployment” i la “2nd European Sustainable Phosphorus Conference”.

Co-organitzat pel Directorat General de Recerca i Innovació de la Comissió Europea, el workshop “Circular Approaches to Phosphous: from research to Deployment” (4 de març) vol reunir diferents projectes europeus que tracten la recuperació i la gestió del fòsfor. El Dr Maël Ruscalleda presentarà el treball ““P-recovery from manure for green-fertilizers production: The ManureEcoMine project".

La Segona Conferència Europea del Fòsfor (5-6 de març) donarà a conèixer diferents casos d’èxit de gestió del fòsfor, amb presentacions i sessions paral·leles, a més de taules rodones per afavorir la trobada i discussió entre els participants. La conferència s’organitza després de l’èxit de la primera edició a Brussel·les l’any 2013 i del llançament de la  European Sustainable Phosphorus Platform ESPC2. Una altra vegada, els investigadors del LEQUIA presentaran alguns dels resultats del projecte europeu ManureEcoMine, amb el pòster “Up-flow velocity influence on struvite particle size distribution” (Tarragó, E., Puig, S., Ruscalleda, M., Balaguer, MD., Colprim, J.).

El ManureEcoMine està finançat pel VII Programa Marc de la Comissió Europea. El projecte proposa una visió integrada per al tractament i la reutilització dels purins en zones vulnerables als nitrats a través de l’aplicació dels principis eco-innovadors de la sostenibilitat, la recuperació de recursos i l’eficiència energètica. L’impacte del projecte es farà palès en la demostració de la viabilitat de recuperació de nutrients (nitrogen, fòsfor, magnesi i potassi) de purins de porcs i vaques, per a obtenir productes fertilitzants.

• Data: 2015-3-4