Més de 70 professionals del sector de l'aigua assisteixen al I Fòrum LEQUIA de transferència tecnològica

El fòrum és una iniciativa del grup de recerca LEQUIA que neix amb dos objectius principals: d’una banda, mostrar diverses tecnologies en desenvolupament i, de l’altra banda, construir un espai de debat i de reflexió al voltant de la col·laboració entre universitat i empresa.

En la primera edició, celebrada el passat 12 de desembre al Parc Científic i Tecnològic i inaugurada pel vicerector de recerca de la UdG, hi varen intervenir destacats representants d’empreses i d’institucions catalanes i espanyoles: Sandra Colom (ACCIÓ), María José Tomás (CDTI), Àngel Freixó (SISLtech), Xavier Amores (Catalan Water Partnership), Tomas Michel (WssTP/CETAQUA), Diego Moxó (Agència Catalana de l’Aigua), i els professors del LEQUIA Jesús Colprim i Manel Poch.

El format, que va combinar ponències, sessions tipus “pitch”, exposició de pòsters, una taula rodona, un dinar de networking i una visita guiada a les plantes pilot del LEQUIA, va voler afavorir al màxim el diàleg i la complicitat entre els participants per catalitzar l’orientació a mercat de la recerca i generar nous projectes i oportunitats de negoci. En aquest sentit, cal destacar la presentació de 15 noves tecnologies en diferents estats de desenvolupament per part d’investigadors del LEQUIA i de l’àrea de tecnologies de l’ICRA.

En total, més de 70 professionals del sector es van acostar al Parc Científic per assistir a aquest esdeveniment que impulsa encara més el posicionament estratègic de la Universitat de Girona en l’àmbit de l’aigua.