Tècnics de l’empresa sud-coreana GS Engineering & Construction visiten el LEQUIA

La visita va tenir lloc en el marc d’una jornada tècnica del projecte de recerca “MBR control”, liderat pel Dr. Ignasi Rodríguez-Roda. Els representants de GS Engineering & Construction van mostrar el seu interès per una patent desenvolupada per investigadors del grup de recerca LEQUIA i tècnics de l’empresa INIMA

El passat 18 de juliol tècnics de l’empresa sud-coreana GS E&C van assistir a una jornada de seguiment del projecte MBR Control. La jornada, celebrada a l’Institut Català de Recerca de l’Aigua (ICRA), estava organitzada pel grup de recerca en bioreactors de membrana, que integra investigadors del Laboratori d’Enginyeria Química i Ambiental de la UdG (LEQUIA) i del propi ICRA.

Els bioreactors de membranes (en anglès, Membrane Bioreactors o MBR) constitueixen una de les tecnologies de depuració d’aigües residuals amb més projecció de futur per a obtenir efluents d’alta qualitat reutilitzables. Es basen amb la combinació d’un reactor biològic i una filtració mitjançant membranes amb cicles de contrarentat i relaxació, i aeració continua per a minimitzar l’embrutiment. L’única limitació per a la seva implantació són els costos d’operació, més grans que els de tecnologies convencionals pel seu elevat consum energètic.

El grup de recerca LEQUIA de la UdG i l’empresa OHL Medio Ambiente INIMA, han desenvolupat una tecnologia de control i automatització capaç d’estalviar fins a un 25% d’energia, i l’han validat en plantes semi-industrials. La tecnologia va ser patentada el 2010 com a “Procedimiento automatizado de control en tiempo real de un bioreactor de membranas y sistema de control correspondiente”, i actualment es troba en procés de registre amb el nom de Smart-Air MBR®. Entre els seus inventors trobem els professors i investigadors del LEQUIA Dr. Ignasi Rodríguez-Roda, Dr. Joaquim Comas i Dr. Manel Poch, així com els tècnics i investigadors d’INIMA Joan Canals, Sandra Rovira i Dr. Hèctor Monclús, aquest darrer antic membre del grup LEQUIA. Darrerament, l’empresa GS E&C ha mostrat l’interès en implementar l’Smart-Air MBR® en alguns dels seus MBR de Corea del Sud.

• Data: 2012-07-24