El LEQUIA rebrà la visita dels participants de la EIP Water Conference 2014

El proper 6 de novembre 50 professionals i investigadors de l’àmbit de l’aigua de tot Europa es trobaran als laboratoris i plantes pilot del LEQUIA al Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona. L’activitat forma part d’una sèrie de visites a instal·lacions innovadores programades dins de la segona reunió de la European Innovation Partnership on Water (EIP Water), que tindrà lloc el 5 i el 6 de novembre a Barcelona.

Implementada el maig del 2013, la EIP Water té com a objectiu agrupar els diferents agents del sector de l’aigua a Europa (institucions públiques, empreses privades i entitats no governamentals) a l’entorn de processos de canvi real vers la innovació. Un dels instruments principals de  la iniciativa són els seus  Action Groups: 25 comunitats multidisciplinars i multisectorials per a desenvolupar, provar, validar, disseminar i estimular la introducció de solucions innovadores per a la gestió de l’aigua al mercat. El LEQUIA participa en dos d'aquests grups: el AG132 RESEWAM-O (Remote sensing for water management optimization), liderat per la Universitat de València, i AG100 RTWQM (Real Time Water Quality Monitoring), liderat per Adasa Sistemas S.A.U.

A més del LEQUIA, el matí del 6 de novembre els participants de la EIP Water Conference 2014 podran visitar les instal·lacions del Centre d’Investigació en Robòtica Submarina de la UdG (CIRS) i l’Institut Català de Recerca de l’Aigua (ICRA). Serà una oportunitat única perquè experts de diversos països europeus puguin conèixer de prop la recerca que es desenvolupa a Girona en l’àmbit de l’aigua.

• Data: 2014-10-24