El Dr Sebastià Puig, investigador del LEQUIA, reconegut amb el Premio al Talento Joven de la Fundación Botín

El Dr Sebastià Puig ha rebut el “Premio al Talento Joven para la Gestión Sostenible del Agua” del prestigiós Observatorio del Agua de la Fundación Botín dintre de la modalitat de tecnologies. La decisió, que s’ha pres per unanimitat, s’ha fet pública avui 1 d'octubre a la pàgina web de la Fundació Botín. Entre els factors que el jurat ha tingut en compte, destaquen la qualitat científico-tècnica, el caràcter innovador de les solucions proposades, i la seva aplicació potencial a l’anàlisi i la gestió dels recursos hídrics. El projecte guanyador es presentarà properament a la seu de la Fundación Botín a Madrid.

Sebastià Puig Broch (Amer, 1980)  és llicenciat en ciències químiques per la Universitat de Girona i doctor per la mateixa universitat. Actualment és membre del grup de recerca LEQUIA de la UdG i professor lector. El treball premiat, “Bioremediación sostenible de aguas subterráneas contaminadas con sistemas bioelectroquímicos” aplica la tecnologia dels sistemes electroquímics a una problemàtica d’alta repercussió social i ambiental: la contaminació de les aigües subterrànies per altes concentracions de nitrats. Els resultats han estat publicats a diverses revistes científiques internacionals d’alt impacte com ara l’Environmental Science Technology i han generat una patent europea (WO 2014 082989 A1)

El Observatorio del Agua de la Fundación Botín és el primer think tank interdisciplinar de l’aigua a Espanya. Creat el 1998, es caracteritza per un rigorós nivell científic, que combina ciències naturals amb l’economia i les ciències socials, amb l’objectiu explícit d’oferir idees i aportar dades que siguin rellevants en la presa de decisions. La primera edició dels Premios al Talento Joven neixen amb la voluntat de reconèixer la tasca desenvolupada per joves professionals i investigadors en l’àmbit de la gestió sostenible de l’aigua.

El Dr. Sebastià Puig vol agrair molt especialment la contribució dels Dr. Jesús Colprim, la Dra. Marilós Balaguer, la Dra. Marta Coma i el Sr. Narcís Pous al projecte.