Una tesi del LEQUIA rep el Premi Extraordinadori de Doctorat 2103 de la UdG en Ciència i Tecnologia de l’Aigua

La tesi doctoral “Development of an environmental decision support System for the selection and integrated assessment of process flow diagrams in wastewater treatment” de Manel Garrido Baserba ha estat guardonada amb el Premi Extraordinari de Doctorat 2013 de la UdG dintre del Programa en Ciència i Tecnologia de l’Aigua. La tesi, que va ser dirigida pel Dr. Manel Poch del grup LEQUIA de la UdG i el Dr. Luis Larrea del CEIT, va aplicar tècniques d’intel·ligència artificial (en concret, sistemes d’ajut a la decisió en dominis ambientals) per a optimitzar el difícil procés de selecció de tecnologies en el disseny de les estacions depuradores d’aigües residuals (EDARs).

La depuració d’aigües residuals juga un paper fonamental en el manteniment dels recursos hídrics naturals. Tanmateix, sigui quina sigui la tecnologia emprada o el nivell de depuració requerit, les plantes de tractament del segle XXI són sistemes d’alta complexitat, que no només han de satisfer requeriments de tipus tècnic, sinó també de tipus ambiental i econòmic. En la seva tesi doctoral, l’investigador Manel Garrido va realitzar una àmplia recerca sobre la complexitat associada al disseny conceptual de les estacions depuradores d’aigües residuals, recerca que va permetre definir els requisits necessaris per al programari, i seleccionar un metodologia per la gestió i representació de les dades i coneixements adquirits. Un cop desenvolupat el EDSS es va procedir a la seva validació, tenint en compte diferents escenaris i paràmetres, tant de tipus tècnic com ambiental i econòmic.

Actualment el Dr. Manel Garrido és investigador post-doctoral de la Henry Samueli School of Engineering de la Universitat de Califòrnia, Irvine, als Estats Units.