100 anys de fangs activats... i la recerca continua!

La conferència “Activated Sludge... 100 Years and Counting!” de la International Water Association (IWA) se celebrarà del 12 al 14 de juny a la ciutat alemanya d’Essen. El seu objectiu: reunir l’experiència i l’expertesa de 100 anys de recerca científica i d’operació de plantes de fangs activats que constitueixen la base de l’actual estat de l’art del procés.

L’investigador del LEQUIA Julian Mamo oferirà la presentació oral “Fate of PhACs and their transformation products in MBR+RO and MBR+NF: a comparative study” a la pre-conferència “Advanced Wastewater Treatment and Reuse - The Future is Now”, que tindrà lloc el dimecres 11 de juny. També és l’autor d’un dels dos posters presentats pel nostre grup a la conferència principal.

• Fate of PhACs and their transformation products in MBR+RO and MBR+NF: a comparative study, J. Mamo, M.J. García Galán, M. Stefani, J. Comas and I. Rodriguez-Roda
  • Development and energy savings of a fuzzy logic system for advanced control of aeration in small Waste Water Treatment Plants, J. Manzano, E. Larrotxa,  A. de Arespacochaga, A. Sanchez, M. Poch, A. Riu, A. Antequera, S. Besnault.

Si en teniu l’oportunitat, llegiu la història del fang activat a la web de la conferència i esbrineu com el 1912 un viatge del Dr. Gilbert Fowler de la Universitat de Manchester als Estats Units va ser el punt de partida de la invenció d’aquest procés tan increïble dos anys després. La conferència tindrà lloc al Zeche Zollverein d’Essen, patrimoni mundial de la UNESCO. Val a dir que Essen va ser la primera ciutat de l'Europa continental on es va instal·lar una planta de fangs activats.