Un projecte sobre el sistema de clavegueram en el qual va participar l’investigador Ramon Ganigué del LEQUIA rep el premi IWA 2014 al millor projecte de recerca aplicada a la regió Àsia-Pacífic

El projecte SCORe “Sewer Corrosion and Odour Research: Putting science into sewers” ha estat guardonat amb el premi IWA 2014 al millor projecte de recerca aplicada a la regió Àsia-Pacífic. Un dels investigadors de la institució líder, la Universitat de Queensland, és el Dr Ramon Ganigué, actualment investigador del grup LEQUIA de la UdG. El Dr Oriol Gutiérrez, un altre membre clau de l’equip de treball, també va presentar la seva tesi doctoral al LEQUIA l’any 2003.

El premi, que es lliurarà el proper 3 de juny a Singapur, reconeix els avenços realitzats en l’estat de l’art de l’enginyeria de l’aigua i de les aigües residuals, i permet optar als “Global Innovation Awards” de la prestigiosa International Water Association (IWA). Enguany, el guanyador es decidirà el mes de setembre a la Setmana Internacional de l’Aigua de Lisboa, en la qual assistiran més de 3.500 científics i professionals del sector.

Finalitzat el 2013 i amb un pressupost de 21 milions d’Euros, l’SCORe és  probablement el major projecte en gestió del sistema de clavegueram i tractament de problemes de corrosió i males olors que s’ha dut a terme en tot el món. Les fites assolides inclouen una quantitat enorme de coneixements documentats en més de 130 publicacions, noves tecnologies i eines avançades de modelització. Liderat per l’Advanced Water Management Centre de la Universitat de Queensland, en la seva execució hi van participar 5 grups de recerca i 11 socis industrials d’Austràlia. S’espera que tingui un impacte significatiu en la gestió del sistema clavegueram a nivell mundial en els propers anys.